Evaluare clinică

Evaluarea clinica are un rol important în stabilirea diagnosticului, stabilirea planului de intervenție și măsurarea progresului copilului. Astfel în cadrul centrului nostru puteți beneficia de mai multe tipuri de servicii de evaluare în funcție de scopul evaluării, vârsta copilului, diagnostic și recomandările primite. Vă stăm la dispoziție telefonic pentru a clarifica orice întrebări aveți legate de cea mai potrivită evaluare pentru dumneavoatră și copilul dumneavoastră.

Evaluari în cadrul intervenției

Evaluare inițială

Vârsta: 0-25 ani

Recomandăm acest tip de evaluare pentru copiii care au finalizat procesul de evaluare clinică si au deja un raport complex de evaluare psihologică eilberat in ultimele 6 luni sau pentru copiii care doresc să participe la activitățile de grup desfăsurate în cadrul centrului, pentru a identifica nevoile copilului și stabilirea celui mai bun plan de intervenție sau identificarea grupului potrivit la care copilul ar putea participa. Aceasta evaluare furnizeaza informații importante privind istoricul copilului și adaptarea funcțional-emoțională din prezent.

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online și o întâlnire fizică care are scopul clarificării informațiilor obținute cu ajutorul chestionarului, observarea nivelului de interacțiune și nevoilor senzoriale și social emoționale ale copilului pentru stabilirea planului de intervenție. 

 

Evaluare senzorială

Vârsta: 0-18 ani

Creierul nostru se adapteaza la mediul din jur prin intermediul simțurilor, încă din prima zi de viață. Procesarea și integrarea senzorială stă la baza tuturor procesor psihice precum gândirea, memoria și imaginația. Întelegerea felului în care copilul se adaptează senzorial la mediu ne oferă informații valoroase despre felul în care îl putem ajuta să se simtă în siguranță, să își regleze atenția și emoțiile și cum putem să îl sprijinim în dezvoltare prin alegerea activităților potrivite pentru profilul său individual.

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru a detalia informații suplimentare și a observa răspunsul copilului la interactțune și diverse activități specifice și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.  

 

Evaluarea FEAS

Vârsta: 0-89 ani

Sau evaluarea capacităților funcțional emoționale, are scopul de a identifica punctele forte și punctele vulnerabile ale copiilor în relaționarea cu ceilalți și adaptarea la mediu. Adesea copiii care întâmpină dificultăți de adaptare sau au întârzieri de dezvoltare au nevoie de sprijin pentru dezvoltarea acestor capacități prin planificarea activităților, folosirea interacțiunii încarcate afectiv și întelegerea profilului individual al fiecaruia.  Urmărim autoreglarea emoțională și a atenției, conectarea și prezența, relaționarea reciprocă, rezolvarea în cooperare a problemelor, comunicare complexa, simbolizare și abstractizarea: acestea sunt abilitățile fundamentale ale dezvoltării umane. 

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică în cadrul căreia se vor filma 20 de minute de interacțiune între parinte și copil și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție. 

Evaluarea procesului de alimentație

Vârsta: 0-18 ani

Alimentația este una din principalele provocări ale părinților încă de la naștere. Copii pot întâmpina dificultăți alimentare din cauze medicale, senzorial-motrice, emoționale și comportamentale. Adesea cauzele sunt multiple, iar evaluarea are scopul de a identifica aceste cauze și tiparele comportamentale în relația cu mâncarea pentru stabilirea obiectivelor terapeutice care să ajute la crearea de noi obiceiuri alimentare sănătoase și dezvoltarea legăturilor armonioase între părinte și copil. În unele situații  evaluarea va presupune și expunerea la noi alimente și evaluarea rutinei de masă, însă și a nivelului de dezvoltare funcțional emoțională și a jocului simbolic. 

Evaluarea constă în completarea unui chestionar inițial, urmat de o întâlnire fizică și completarea chestionarelor necesare și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție. 

Evaluări clinice

Evaluare ABAS 

Vârsta:0-89 ani

ABAS este un sistem de evaluare comportamentală care măsoară adaptabilitatea indiferent dacă tipul prezent de dizabilitate este de tip intelectual sau fizic. Cele cinci formulare de evaluare oferă posibilitatea de a măsura abilitățile adaptative ale persoanelor si a nivelului de dezvoltare în contexte diferite: mediul de acasă, de la grădiniță, școală, în comunitate și la locul de muncă. Raportul obținut în urma aplicării testului împreună cu alte rezultatele din alte rapoarte ajuta în decizia de a stabili direcția intervenției terapeutice.

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru a detalia informații suplimentare și a observa răspunsul copilului la interactiune și diverse activități specifice,o întâlnire online pentru completarea chestionarului ABAS și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.

 

Evaluare ASRS

Vârsta: 2-18 ani 

Acest instrument măsoară comportamentele asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 2 și 18 ani, pe baza observațiilor privind comunicarea, autoreglarea, reciprocitatea emoționala și rigiditatea comportamentală raportate de către părinți sau aparținatori. Pot fi diagnosticate urmatoarele : Tulburarea Autistă Clasică, Tulburarea Asperger și Tulburarea Pervazivă de Dezvoltare fără altă Specificație. Testul ajută la stabilirea unui plan de tratament și intervenție.

Evaluarea consta în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru a detalia informații suplimentare și a observa răspunsul copilului la interactiune și diverse activități specifice,o întâlnire online pentru completarea chestionarului ASRS și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.

Evaluare ASEBA

Vârsta: 6-18 ani

ASEBA este un instrument care măsoară comportamente adaptative ale  copiilor si adolescenților oferind o imagine complexă asupra sănătății psihologice a persoanei. În termenii criteriilor DSM aceste probleme acoperă următoarele tulburări: tulburări afective, tulburări anxioase, tulburări somatice, ADHD, tulburări de tip opoziționist, tulburări de conduită.

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru a detalia informații suplimentare și a observa răspunsul copilului la interacțiune și diverse activități specifice, o întâlnire online pentru completarea chestionarului ASEBA și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.

 

Evaluare Raven

Vârsta: 6-12 ani

Testul este folosit pentru măsurarea inteligenței, măsurând factorul G, adică inteligența generală, nivelul de dezvoltare mentală. Testul de inteligență Raven cuprinde mai multe variante:- Matricile Progresive Standard; Matricile Progresive Avansate; Raven color. Testul se concentrează pe măsurarea raționamentului analogic, capacitatea de abstractizare și percepție.

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru completarea chestionarului individual de către copil și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție. Această evaluarea se face doar la recomandarea medicului psihiatru.

 

Fisă Psihologică A6 

Vârsta: 0-18 ani

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întâlnire fizică pentru completarea chestionarelor suplimentare necesare urmate de eliberarea fișei psihologice cu timbru necesară dosarului încadrare în gradul de handicap sau dosarului CES.

Evaluare emoționala CAS/teste proiective

Vârsta 6-12 ani

Evaluarea constă în completarea unui chestionar online, o întalnire fizică pentru completarea testelor de evaluare de către copil și o întâlnire online pentru detalierea raportului de evaluare și stabilirea planului de intervenție.